Μετά τις Κρίσεις στις Ένοπλες Δυνάμεις: «Ξέμειναν» από πιλότους τα πυροσβεστικά αεροσκάφη PZL!
Ανησυχία για την αντιπυρική περίοδο – Δεύτερες σκέψεις για επιστροφή αποστρατευμένων πιλότων
Η Πολεμική Αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα επάνδρωσης στα πυροσβεστικά αεροσκάφη PZL, καθώς οι πρόσφατες Κρίσεις στις Ένοπλες Δυνάμεις οδήγησαν στην αποστρατεία 793 ανώτερων αξιωματικών, μεταξύ αυτών και αρκετών έμπειρων πιλότων που συμμετείχαν στις επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης.
Η αεροπυρόσβεση σε «κρίση» – Τι συνέβη στη ΜΑΕΔΥ
📌 Οι πιλότοι των πυροσβεστικών αεροσκαφών ανήκουν στους πιο εξειδικευμένους και υψηλού κινδύνου κλάδους της Πολεμικής Αεροπορίας. Οι πρόσφατες μαζικές αποστρατείες έχουν αφήσει την 359 Μοίρα Αεροπορικής Εξυπηρέτησης Δημοσίων Υπηρεσιών (ΜΑΕΔΥ) με ανεπαρκές προσωπικό, ενώ η αντιπυρική περίοδος πλησιάζει επικίνδυνα.
📌 Η ΜΑΕΔΥ διαθέτει 16 μονοθέσια PZL και 3 διθέσια αεροσκάφη, που απαιτούν τουλάχιστον 50 πιλότους για την πλήρη λειτουργία τους. Μετά τις Κρίσεις, οι εναπομείναντες πιλότοι ανέρχονται σε μόλις 34, αφήνοντας 16 κενές θέσεις, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο την αποτελεσματικότητα των αεροπυροσβεστικών επιχειρήσεων.
Πώς έμειναν τα PZL χωρίς πιλότους;
Οι αποστρατείες περιλάμβαναν:
✔ Τον Διοικητή της ΜΑΕΔΥ, που είχε συμπληρώσει τα προβλεπόμενα έτη υπηρεσίας
✔ 9 Σμήναρχους, οι οποίοι είχαν σημαντική εμπειρία στην αεροπυρόσβεση
Η έλλειψη πιλότων σημαίνει πως δεν υπάρχει επαρκής αριθμός εκπαιδευτών, με αποτέλεσμα να καθυστερεί η εκπαίδευση νέων χειριστών.
Τι εξετάζει το ΓΕΑ – Οι πιθανές λύσεις
Η Διοίκηση Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ) έχει ήδη αναγνωρίσει το πρόβλημα και εξετάζει εναλλακτικές λύσεις, μεταξύ των οποίων:
🔹 Παραμονή 3 αποστρατευμένων πιλότων εκτός οργανικών θέσεων
🔹 Επαναφορά αποστρατευμένων Σμηνάρχων που διαθέτουν εμπειρία στην αεροπυρόσβεση
🔹 Εντατική εκπαίδευση νέων πιλότων, αν και απαιτείται σημαντικός χρόνος
Η απάντηση Δένδια για τις Κρίσεις στις Ένοπλες Δυνάμεις
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, σε πρόσφατη συνέντευξή του στην Realnews, δήλωσε:
💬 «Ο εξορθολογισμός του αριθμού των ανώτατων και ανώτερων αξιωματικών ήταν απαραίτητος για την Ατζέντα 2030. Οι Κρίσεις δεν ήταν συγκυριακή απόφαση, αλλά μέρος μιας συνολικής αναδιοργάνωσης των Ενόπλων Δυνάμεων».
Ωστόσο, το πρόβλημα της αεροπυρόσβεσης αναδεικνύει το τίμημα αυτών των αλλαγών και την ανάγκη για εξισορρόπηση μεταξύ δομικών μεταρρυθμίσεων και επιχειρησιακών αναγκών.
Αντιδράσεις & ανησυχίες ενόψει της αντιπυρικής περιόδου
Η μείωση του αριθμού των πιλότων έχει προκαλέσει ανησυχία σε στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς η ετοιμότητα της χώρας για τη νέα αντιπυρική περίοδο τίθεται υπό αμφισβήτηση.
Ερωτήματα που τίθενται:
✔ Πώς θα καλυφθούν άμεσα τα επιχειρησιακά κενά;
✔ Υπήρξε πλήρης αξιολόγηση πριν τις Κρίσεις;
✔ Θα επηρεαστεί η δυνατότητα έγκαιρης ανταπόκρισης στις δασικές πυρκαγιές;
Η κατάσταση σε αριθμούς
Πριν τις Κρίσεις:
✔ 50 πιλότοι διαθέσιμοι για τα PZL
Μετά τις Κρίσεις:
❌ 34 πιλότοι απομένουν
❌ 16 κενές θέσεις
Δεν υπάρχουν αρκετοί εκπαιδευτές για νέους χειριστές
Μείνετε ενημερωμένοι & ακολουθήστε μας!
✅ Facebook: Army24.gr
✅ Twitter (X): @Army24GR
✅ Instagram: @Army24GR
NewsRoom: Army24.gr με πληροφορίες από enikos & RealNews
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του άρθρου μόνο εάν:
🔹 Αναφέρεται ως πηγή το Army24.gr
🔹 Στο τέλος του άρθρου αναγράφεται η Πηγή
🔹 Περιλαμβάνεται ενεργός σύνδεσμος στο Army24.gr
🔹 Μείνετε συντονισμένοι για συνεχή ενημέρωση!
Σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ! Η ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων ανήκει αποκλειστικά στους συντάκτες τους και όχι στο Army24. Η δημοσίευση των σχολίων ενδέχεται να καθυστερήσει ελαφρώς