Ελληνική Πολεμική Αεροπορία: Νέο ενδιαφέρον για μεταφορικά αεροσκάφη – Εξετάζεται το C-390 Millennium
Ποιες επιλογές βρίσκονται στο τραπέζι και γιατί η ανάγκη ανανέωσης του στόλου είναι επιτακτική
Κινητικότητα παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες στο πεδίο των μεταφορικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς το ενδιαφέρον για νέες πλατφόρμες φαίνεται να αναθερμαίνεται. Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρωί της Τετάρτης, η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία συνοδευόμενη από κλιμάκιο αξιωματούχων του αεροπορικού επιτελείου μετέβη στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Ελευσίνας και πραγματοποίησε επιθεώρηση του C-390 Millennium, του μεταγωγικού αεροσκάφους της βραζιλιάνικης εταιρείας Embraer.
Στατική επίδειξη και δοκιμαστικές πτήσεις
- Αξιωματούχοι της Πολεμικής Αεροπορίας είχαν την ευκαιρία να πετάξουν με το C-390 Millennium, δοκιμάζοντας τα επιχειρησιακά και πτητικά του χαρακτηριστικά.
- Ακολούθησε ενημέρωση από στελέχη της Embraer σχετικά με τις τεχνικές προδιαγραφές και το κόστος προμήθειας του αεροσκάφους.
- Η «επίδειξη» του βραζιλιάνικου μεταγωγικού εντάσσεται στο πλαίσιο των τακτικών επαφών της Πολεμικής Αεροπορίας με εκπροσώπους εταιρειών που συμμετέχουν στον άτυπο διαγωνισμό για την αντικατάσταση του στόλου των μεταγωγικών.
Δύο διεκδικητές: C-390M vs C-130J
Η Πολεμική Αεροπορία εξετάζει δύο βασικές επιλογές για την ανανέωση του στόλου της:
- C-130J Super Hercules: Το πιο σύγχρονο μοντέλο της Lockheed Martin, βασισμένο στην πλατφόρμα του C-130 που επιχειρεί στην Ελλάδα από το 1975.
- C-390 Millennium: Αεριωθούμενο μεταγωγικό της Embraer, ικανό να μεταφέρει έως 80 πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες, με προηγμένο σύστημα αυτοπροστασίας και δυνατότητα εναέριου ανεφοδιασμού.
Το C-390M έχει κερδίσει έδαφος στην ευρωπαϊκή αγορά, με χώρες όπως η Ουγγαρία, η Ολλανδία, η Σουηδία και η Πορτογαλία να έχουν ήδη παραγγείλει το συγκεκριμένο αεροσκάφος.
Χαμηλές διαθεσιμότητες και ανάγκη άμεσης λύσης
Παρά τις συνεχείς προσπάθειες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της Πολεμικής Αεροπορίας, οι διαθεσιμότητες των μεταγωγικών αεροσκαφών C-130 παραμένουν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.
- Αυτή τη στιγμή, μόλις τέσσερα C-130 βρίσκονται σε επιχειρησιακή κατάσταση.
- Πληροφορίες αναφέρουν ότι ενδέχεται να αυξηθούν σε πέντε τους επόμενους μήνες.
- Η κατάσταση αποτυπώθηκε το 2023, όταν το μοναδικό διαθέσιμο C-130 παρουσίασε βλάβη και καθήλωσε την αποστολή της 2ης ΕΜΑΚ στην Τουρκία.
Ενδιαφέρον για μεταχειρισμένα C-130
Παράλληλα με την αναζήτηση νέων αεροσκαφών, η Ελλάδα έχει υποβάλει νέο αίτημα προς τις ΗΠΑ για την απόκτηση μεταχειρισμένων C-130. Μετά την αποτυχία της αρχικής πρότασης των ΗΠΑ μέσω της «λίστας Μπλίνκεν», η Αθήνα επιδιώκει την παραχώρηση επιχειρησιακών αεροσκαφών που πρόκειται να αποσυρθούν εντός του 2025.
Η προμήθεια μεταχειρισμένων αλλά επιχειρησιακά έτοιμων C-130 θα μπορούσε να προσφέρει προσωρινή λύση στο πρόβλημα διαθεσιμότητας, με χαμηλότερο κόστος και άμεση ένταξη στο δυναμικό της 356 Μοίρας «Ηρακλής».
Σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ! Η ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων ανήκει αποκλειστικά στους συντάκτες τους και όχι στο Army24. Η δημοσίευση των σχολίων ενδέχεται να καθυστερήσει ελαφρώς