Παραλείψεις και Μεθοδεύσεις του ΥΠ.ΕΘ.Α Βλάπτουν το Δημόσιο Συμφέρον
Ερώτηση του Βουλευτή Μιχάλη Κατρίνη προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας
Στις 6 Φεβρουαρίου 2025, ο βουλευτής και τομεάρχης Εθνικής Άμυνας του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλης Κατρίνης, κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, Νίκο Δένδια, σχετικά με την προμήθεια του συστήματος επιτήρησης MLAT-WAM για τα στρατιωτικά αεροδρόμια της Καλαμάτας και της Νέας Αγχιάλου. Η ερώτηση θέτει σοβαρά ερωτήματα για το υπερβολικό κόστος της σύμβασης, τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση, τη μη ολοκλήρωση των εκπαιδεύσεων και την παράνομη παράταση που δόθηκε στην ανάδοχο εταιρεία.
🔹 Ερωτήματα για Αδιαφάνεια και Υπερβολικό Κόστος
Ο βουλευτής Ηλείας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Μιχάλης Κατρίνης, έχει εκφράσει ανησυχίες σχετικά με την προμήθεια του συστήματος MLAT-WAM από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του, το κόστος της προμήθειας ήταν διπλάσιο σε σύγκριση με τις τρέχουσες τιμές της αγοράς για παρόμοια συστήματα. Επιπλέον, επισημαίνει παραβιάσεις των όρων της σύμβασης, όπως η μη παράδοση του έργου με τη μορφή "με το κλειδί στο χέρι" και καθυστερήσεις στην υλοποίηση, χωρίς να επιβληθούν κυρώσεις στην εταιρεία παρά τις παρατυπίες. Ο κ. Κατρίνης ζητά από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας να παράσχει διευκρινίσεις σχετικά με αυτές τις καταγγελίες και να λογοδοτήσει για τις ενέργειες και τις παραλείψεις του.
🔹 Σοβαρές Ερωτήσεις που Θέτει ο Βουλευτής
Ο Μιχάλης Κατρίνης θέτει μια σειρά από ερωτήματα που αφορούν την προμήθεια και τη διαχείριση της σύμβασης, όπως:
- Γιατί δεν έγινε έλεγχος του υπερβολικού κόστους της σύμβασης;
- Πώς εξηγούνται οι παρατάσεις και οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση της σύμβασης;
- Ποιες είναι οι συνέπειες για το δημόσιο συμφέρον από τις πληρωμές που εγκρίθηκαν χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι προβλεπόμενες εκπαιδεύσεις;
- Ποιο θα είναι το τελικό κόστος επιβάρυνσης για το ελληνικό δημόσιο λόγω των παρατυπιών και παραλείψεων του ΥΠ.ΕΘ.Α.;
🔹 Ερώτηση στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
Ο κ. Κατρίνης ρωτά συγκεκριμένα τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας:
- Γιατί δεν εξετάστηκε το υπερβολικό κόστος της σύμβασης;
- Ποια είναι η αιτία της καθυστέρησης και των παράνομων πληρωμών;
- Πώς αντιμετωπίστηκε η παράταση του έργου χωρίς προβλέψεις κυρώσεων;
- Υπάρχει κίνδυνος απώλειας των κονδυλίων του Ταμείου Συνοχής της ΕΕ;
- Ποιο είναι το τελικό κόστος επιβάρυνσης για το δημόσιο από τις παραλείψεις του ΥΠ.ΕΘ.Α. και των αρμοδίων οργάνων;
🔹 Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Καλείται να Δώσει Απαντήσεις
Η ερώτηση αναδεικνύει σοβαρά ζητήματα για την αξιοπιστία και τη διαχείριση του ΥΠ.ΕΘ.Α. και καλεί τον Υπουργό Νίκο Δένδια να παρέχει απαντήσεις για τις παραλείψεις και μεθοδεύσεις που βλάπτουν το δημόσιο συμφέρον, αναφορικά με την προμήθεια του συστήματος επιτήρησης MLAT-WAM. Το πλήρες κείμενο της ερώτησης καταδεικνύει την ανάγκη για πλήρη διαφάνεια και για εξηγήσεις σχετικά με τη σκοπιμότητα και τις συνέπειες αυτών των πράξεων για το ελληνικό κράτος.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Ν. Δένδια
Θέμα: Οι πράξεις και οι παραλείψεις του ΥΠ.ΕΘ.Α, αναφορικά με την προμήθεια συστήματος επιτήρησης (MLAT-WAM) για τα αεροδρόμια Καλαμάτας και Ν. Αγχιάλου, είναι βλαπτικές για το δημόσιο συμφέρον.
Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, τίθεται μια σειρά από ερωτήματα για τη Σύμβαση (90.21) Προμήθειας Συστήματος Επιτήρησης (MLAT-WAM) στα αεροδρόμια της Καλαμάτας (120 ΠΕΑ) και Νέας Αγχιάλου (111 ΠΜ).
Τα ερωτήματα αφορούν:
- Το υπερβολικό κόστος της προμήθειας από την Πολεμική Αεροπορία (Π.Α.), συγκρινόμενο με την προμήθεια ίδιου συστήματος από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
- Υπόνοιες για μεθοδεύσεις, ώστε σημαντικό μέρος του κόστους να αναληφθεί παρανόμως από την Π.Α. και το Ελληνικό Δημόσιο, παρά το γεγονός ότι το έργο προκηρύχθηκε και κατακυρώθηκε ως έργο «Με το κλειδί στο χέρι» (Turn Key solution).
Επίσης, γίνεται αναφορά σε:
- Παράνομες πληρωμές (25% του κόστους της σύμβασης), χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι εκπαιδεύσεις, όπως προβλέπεται στη Σύμβαση.
- Αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην υλοποίηση της Σύμβασης.
Ωστόσο, αντί η εταιρεία να κηρυχθεί έκπτωτη, το Υπουργείο (ΥΦ.ΕΘ.Α) έδωσε παρανόμως παράταση ενός έτους, έως τις αρχές Δεκεμβρίου 2024, χωρίς καμία πρόβλεψη κυρώσεων.
Δεδομένα που καθιστούν το ζήτημα κρίσιμο:
✔ Η ασφάλεια πτήσεων και ο έλεγχος αεροσκαφών στον Εθνικό Εναέριο Χώρο (ΕΕΧ) αποτελεί ευθύνη και του ΥΠ.ΕΘ.Α., το οποίο δαπανά σημαντικά ποσά του κρατικού προϋπολογισμού και οφείλει να διασφαλίζει:
- Την καταλληλότητα των μέσων που προμηθεύεται.
- Την τήρηση της ισχύουσας νομοθεσίας.
✔ Ο έλεγχος της εναέριας κυκλοφορίας (πολιτικών και στρατιωτικών αεροσκαφών) από υπηρεσίες εγκατεστημένες σε στρατιωτικά αεροδρόμια αποτελεί πάγια πρακτική συνεργασίας με την Υ.Π.Α.
✔ Η Πολεμική Αεροπορία (μέσω του Γ.Ε.Α.), η ΥΠΑ και η Fraport αποφάσισαν να προμηθευτούν συστήματα επιτήρησης Multilateration (MLAT) με σχεδόν κοινές προδιαγραφές.
✔ Αν επιβεβαιωθούν οι πρόσφατα δημοσιευμένες πληροφορίες, προκύπτουν σοβαρά ζητήματα παρατυπιών και παραλείψεων του Υπουργείου και των αρμοδίων οργάνων του, που βλάπτουν το δημόσιο συμφέρον.
Διαβάστε όλες τις Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο στο Army24.gr
- ✅ Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
- ✅ Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
- ✅ Ακολούθησε μας στο Twitter (X)
- ✅ Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο YouTube
- ✅ Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
Σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ! Η ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων ανήκει αποκλειστικά στους συντάκτες τους και όχι στο Army24. Η δημοσίευση των σχολίων ενδέχεται να καθυστερήσει ελαφρώς