ΓΕΣ Β’ Κλάδος: Σκάνδαλο προαγωγών ΕΜΘ ΄89 – Ποινική διερεύνηση για άρνηση εφαρμογής του νόμου

NewsRoom24
0

Προαγωγές δύο ταχυτήτων στους αποστρατευθέντες ΕΜΘ – Θεσμική σιωπή, διοικητικές παραλείψεις και ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες του Β’ Κλάδου του ΓΕΣ.

Η άνιση αποστρατεία των ΕΜΘ τάξεων 1988 και 1989 αποκαλύπτει ένα ΠΔ που εφαρμόζεται «κατά το δοκούν», εγείροντας σοβαρά θεσμικά ερωτήματα και την ανάγκη άμεσης διοικητικής και ποινικής διερεύνησης.

Ενώ το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων τιμά καθημερινά το καθήκον του, στο παρασκήνιο διαμορφώνεται ένα επικίνδυνο φαινόμενο θεσμικής δυσλειτουργίας, που υπονομεύει την αρχή της ισονομίας και δεν επιτρέπεται να αποσιωπηθεί.

Η άνιση μεταχείριση των ΕΜΘ στις αποστρατείες, με αποκορύφωμα την προκλητική διάκριση μεταξύ των αποστρατευθέντων του 1988 και αποστρατευθέντων του 1989.

Η άνιση μεταχείριση των ΕΜΘ στις αποστρατείες κορυφώθηκε με την προκλητική και αδικαιολόγητη διάκριση ανάμεσα στους αποστρατευθέντες του 1988 με τους 1989, συνιστώντας θεσμική στρέβλωση που προσβάλλει την αρχή της ισονομίας.


Το χρονικό μιας επιλεκτικής εφαρμογής του νόμου από τον Β’ Κλάδο του ΓΕΣ

Με τον ν. 5018/2023, στο άρθρο 46, προβλέφθηκε ρητά ότι στους Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) απονέμεται, ο αποστρατευτικός βαθμός του Λοχαγού.

  • Οι αποστρατευθέντες ΕΜΘ του 1988, που συμπλήρωσαν 35ετία εντός του 2023:

    •  Προήχθησαν νομίμως στον βαθμό του Λοχαγού

    • Με ΦΕΚ της 30/1/2024 (Τεύχος Γ’, Αριθμός Φύλλου 452)

    •  Αποστρατεύτηκαν στις 23 Φεβρουαρίου 2024

  • Οι αποστρατευθέντες ΕΜΘ του 1989, με μόλις έναν χρόνο διαφορά:

    • ❌ Παρότι πληρούν πλήρως τα ίδια κριτήρια

    • Δεν προάγονται στον ίδιο βαθμό

    • Αποστρατεύονται με το βαθμό του Υπολοχαγού

    • Χωρίς κανένα νομικό ή θεσμικό επιχείρημα


Αντίφαση, υπεκφυγές και σιωπή: Τι (δεν) απαντά ο Β' Κλάδος του ΓΕΣ για τους ΕΜΘ 1989

Σε πλήρως αιτιολογημένες προσφυγές στελεχών αποστρατευθέντων Εθελοντών Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) της σειράς 1989, ο Β’ Κλάδος του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ) απάντησε ότι:

«Δεν έχει εκδοθεί το σχετικό Π.Δ.» – Η νέα «καραμέλα» τύπου «λόγω υπηρεσιακών αναγκών»


Όμως η δήλωση αυτή:

  • Αγνοεί ή αποσιωπά ότι το σχετικό Π.Δ. έχει εκδοθεί ήδη από τις 30/01/2024
  • Έχει εφαρμοστεί και ήδη υλοποιηθεί για τους ΕΜΘ της σειράς 1988,
  • Αναφέρεται ρητά στο ΦΕΚ 452/Γ/2024,
  • Επιβεβαιώνεται από σειρά διοικητικών πράξεων που έχουν δημοσιευθεί επίσημα,

Και κυρίως:

  • Αποσιωπά το γεγονός ότι την εισήγηση για την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος την υποβάλλει ο Β’ Κλάδος ΓΕΣ – ο οποίος σήμερα δηλώνει ότι δεν υπάρχει!

Πρόκειται για θεσμική αντίφαση και ταυτόχρονα για διοικητική υπεκφυγή, η οποία δημιουργεί ερωτήματα αξιοπιστίας και υπαιτιότητας για τη μη εισήγηση και εν συνεχεία έκδοση Π.Δ. για τους αποστρατευθεντες ΕΜΘ 1989.

Η αλήθεια είναι σαφής, καταγεγραμμένη και δημοσιευμένη. Η σιωπή, οι υπεκφυγές και οι αντιφάσεις δεν καλύπτουν πλέον τα πραγματικά γεγονότα.

Ποιος εισηγείται την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος;

Και αν, όπως ισχυρίζονται, το Π.Δ. "δεν έχει εκδοθεί", ποιος φέρει την ευθύνη της παραλείψεως;

Κατά το Σύνταγμα και τη διοικητική πρακτική, η ευθύνη για τη σύνταξη, προώθηση και εισήγηση του Προεδρικού Διατάγματος ανήκει αποκλειστικά στο Β' Κλάδο του ΓΕΣ.


Η διοικητική αδράνεια ή η ελλιπής εφαρμογή νόμου δεν αποτελεί επιχείρημα.
Συνιστά θεσμικό ολίσθημα και εν δυνάμει πειθαρχική και ποινική ευθύνη.


Επομένως, τα ερωτήματα που τίθενται είναι κρίσιμα και απαιτούν απαντήσεις:

  • Γιατί δεν εισηγήθηκε εγκαίρως την πλήρη εφαρμογή του άρθρου 46 του ν. 5018/2023;
  • Γιατί επέτρεψε να διαιωνιστεί η θεσμική αδικία εις βάρος των αποστρατευθέντων ΕΜΘ του 1989;
  • Πώς είναι δυνατόν να εφαρμόζεται επιλεκτικά στους αποστρατευθέντες του 1988 και να μην γίνεται εισήγηση έκδοσης Π.Δ. για τους αποστρατευθέντες του 1989;
  • Ποιος θα αναλάβει θεσμικά και νομικά την ευθύνη για την επιλεκτική εφαρμογή του νόμου;
  • Γιατί επιμένουν ότι «δεν υφίσταται Π.Δ.», ενώ γνωρίζουν την αστοχία τους και το γεγονός ότι το διάταγμα έχει ήδη εκδοθεί και εφαρμοστεί;
  • Γιατί αγνοήθηκαν οι σαφείς κατευθύνσεις του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, εκθέτοντάς τον θεσμικά και πολιτικά μέσω αυθαίρετων ή καθυστερημένων διοικητικών ενεργειών

Το ζήτημα δεν είναι πλέον τυπικό. Είναι θεσμικό. Και απαιτεί άμεση, θεσμική και νομική αποκατάσταση.


Αναγκαία η αποκατάσταση με πολιτική παρέμβαση

Η διοικητική σιωπή και οι προσχηματικές απαντήσεις δεν κρύβουν την ανισότητα.

Η αποστρατευθέντες ΕΜΘ του 1989 πρέπει:

  •  Να προαχθούν άμεσα στον βαθμό του Λοχαγού
  •  Με νέα διορθωτική πράξη
  •  Όπως ορίζει ο νόμος 5018/2023
  •  Όπως έγινε με τους αποστρατευθέντες ΕΜΘ του 1988

Παράλληλα πρέπει να διερευνηθεί:

  • Αν υπάρχουν διοικητικές ή άλλες ευθύνες
  • Γιατί δεν εισηγήθηκαν την έκδοση Π.Δ για τους αποστρατευθεντες ΕΜΘ 1989;
  • Και για την παραπλανητική πληροφόρηση σε θεσμικά έγγραφα
  • Δεν είναι δυνατόν, εν έτει 2025, η αξιοκρατία να αποτελεί προϊόν ερμηνείας.

Οι ΕΜΘ που επωμίστηκαν:

  • Υπηρεσίες
  • Οικονομικά βάρη
  • Ευθύνες και 35ετή προσφορά


Δικαιούνται ίση και σύννομη μεταχείριση.


 Ο σεβασμός στους νόμους και στους ανθρώπους που τους υπηρέτησαν δεν είναι προαίρεση. Είναι υποχρέωση.

Αν δεν αποκατασταθεί η αδικία για τους αποστρατευθέντες ΕΜΘ 1989,
τότε το πρόβλημα δεν είναι διοικητικό.
Είναι θεσμικό.
Και πρέπει να απαντηθεί από την κορυφή της ηγεσίας.

Νομικό Πλαίσιο – Άρθρο 46 του ν. 5018/2023

Το άρθρο 46 του ν. 5018/2023, με τίτλο: «Αποστρατευτικός βαθμός Εθελοντών Μακράς Θητείας – Τροποποίηση άρθρου 13 του ν. 1848/1989», εισάγει κρίσιμες τροποποιήσεις στη σταδιοδρομία και στον καταληκτικό βαθμό των ΕΜΘ.

Αποσπάσματα:

Άρθρο 46
Αποστρατευτικός βαθμός εθελοντών μακράς θητείας – Τροποποίηση παρ. 4 και 6 άρθρου 13 ν. 1848/1989

  • Στην παρ. 4, προστίθεται η λέξη «πραγματικής» και η λέξη «ανθυπολοχαγού» αντικαθίσταται από «Υπολοχαγού»

  • Στην παρ. 6, η λέξη «υπολοχαγού» αντικαθίσταται από «Λοχαγού»

6. Με προεδρικό διάταγμα καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις για την απονομή αποστρατευτικού βαθμού Λοχαγού και αντιστοίχων των άλλων Κλάδων των ΕΔ σε ΕΜΘ βαθμού Υπολοχαγού, που τίθενται σε αποστρατεία.

Το παραπάνω Άρθρο 46 του ν. 5018/2023 αποτελεί το θεσμικό θεμέλιο κάθε απονομής βαθμού αποστρατείας σε ΕΜΘ.

 Η εφαρμογή του απαιτεί εισηγηση και έκδοση ΠΔ – το οποίο:

  • Εκδόθηκε για τους αποστρατευθέντες του 1988
  • Εκκρεμεί για τους αποστρατευθέντες του 1989 

Η επίσημη απάντηση του ΓΕΣ – Απόρριψη της ένστασης λόγω… «αυτοδίκαιης κρίσης»

Στο έγγραφο υπ’ αριθ. Φ.400/126/364907/Σ.2152 /18ης Μαρτίου 2025, το Γενικό Επιτελείο Στρατού (Β’ Κλάδος – Τμήμα Κρίσεων, Αποστρατειών, απαντά σε αναφορά του Υπολοχαγού ε.α. Τ Π (αποστρατευθείς ΕΜΘ 1989):

  • Ο εν λόγω αξιωματικός κρίθηκε από το ΣΠΑΣ-3 για την περίοδο 2024–2025, ως:
    «Μη διατηρητέος»
    «Διατηρητέος στον αυτό βαθμό»
    «Αποστρατευτέος»

  • Η αποστρατεία του έγινε με τον βαθμό του Υπολοχαγού, με ημερομηνία διαγραφής 31 Μαρτίου 2025

  • Το προεδρικό διάταγμα που προβλέπεται από το άρθρο 13 του ν. 1848/1989 και το άρθρο 46 του ν. 5018/2023 «δεν έχει εκδοθεί», κατά τη διατύπωση του ΓΕΣ

  • Η υποβληθείσα αναφορά του δεν εξετάζεται ως ενδικοφανής προσφυγή, βάσει του άρθρου 25 του ν. 3883/2010 περί «ευδοκίμου τερματίσεως»

Θεσμικός σχολιασμός – Νομική αποδόμηση της απάντησης του Β’ Κλάδου ΓΕΣ

1. Αντίφαση με το ΦΕΚ 452/Γ/2024

Το επιχείρημα ότι «δεν έχει εκδοθεί Π.Δ.» καταρρίπτεται πλήρως από το ΦΕΚ 452/Γ/2024, το οποίο εκδόθηκε κατόπιν εισήγησης του ίδιου του Β’ Κλάδου και ήδη εφαρμόζεται στους αποστρατευθέντες ΕΜΘ του 1988:

  • Εκδόθηκε στις 30/1/2024
  • Εφαρμόστηκε για τη σειρά 1988
  • Είναι δημοσιευμένο και νομικά ενεργό

2. Ανισότητα εφαρμογής του νόμου

Η επιλεκτική εφαρμογή του ίδιου νομικού πλαισίου για 2 διαδοχικές τάξεις αποστρατευθέντων ΕΜΘ αντιβαίνει:

  • Στο Σύνταγμα
  • Στην αρχή της ισότητας
  • Στην αρχή της χρηστής διοίκησης

3. Η έννοια της “ευδοκίμου κρίσης” δεν αίρει τη νομική υποχρέωση

Το επιχείρημα περί «ευδοκίμου τερματίσεως»:

  • Δεν σχετίζεται με την απονομή βαθμού
  • Δεν αναιρεί την ισχύ του ν. 5018/2023
  • Δεν δικαιολογεί τη μη εφαρμογή του νόμου για τους ΕΜΘ του 1989

τα στελέχη που αποστρατεύτηκαν - ΕΜΘ 1989 - χωρίς να προαχθούν στον βαθμό του Λοχαγού, ενώ πληρούν τις προϋποθέσεις, έχουν βάσιμο λόγο θεσμικής και νομικής διεκδίκησης.

Τι μπορούν και πρέπει να κάνουν τα στελέχη που θίγονται

1. Καταγραφή και συγκέντρωση τεκμηρίων

  • Αντίγραφο της ατομικής διαταγής αποστρατείας και της κρίσης από το ΣΠΑΣ
  • Αντίγραφο του ΦΕΚ 452/Γ/2024
  • Αντίγραφο της απάντησης του ΓΕΣ (18 Μαρτίου 2025) για χρήση ως διοικητικό προηγούμενο
  • Να έχουν συμπληρωμένα 35 έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας και υπαγωγή στις διατάξεις του άρθρου 46

2. Υποβολή αιτήματος για επανεξέταση / επανόρθωση

Παρότι το ΓΕΣ χαρακτηρίζει την κρίση ως «μη προσβλητή» (λόγω "ευδοκίμου"), η αδικία δεν σχετίζεται με την κρίση, αλλά με την εφαρμογή ή μη εφαρμογή του νόμου ως προς τον απονεμόμενο βαθμό.
Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να υποβληθεί ειδική διοικητική αναφορά για "παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας".

ΑΝΑΦΟΡΑ 

  • Προς: ΓΕΣ/Β' Κλάδος – ΓΕΕΘΑ (για ενημέρωση), ΥΠΕΘΑ (ως πολιτική εποπτεία)

  • Θέμα: Να εφαρμοστεί αναδρομικά και ισότιμα η διάταξη του άρθρου 46 του ν. 5018/2023 και να απονεμηθεί ο βαθμός Λοχαγού.

3. Υποβολή εξώδικης δήλωσης ή ένστασης μέσω νομικού

  • Η μη εφαρμογή ψηφισμένου νόμου για λόγους "ελλείψεως ΠΔ" που ήδη υφίσταται και έχει εφαρμοστεί για άλλους, συνιστά προσβολή της αρχής της ισότητας (άρθρο 4 Συντάγματος).

  • Δικηγόρος με εμπειρία σε στρατιωτικά/διοικητικά θέματα μπορεί να αποστείλει:

    • Εξώδικη δήλωση προς το ΥΠΕΘΑ και το ΓΕΣ

    • Αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη

    • Ενδεχομένως προσφυγή στο Διοικητικό Εφετείο, εφόσον δεν υπάρξει απάντηση

Επόμενο βήμα:

Υποβολή τεκμηριωμένης διοικητικής αναφοράς από τα στελέχη αποστρατευθέντες ΕΜΘ 1989, με κοινή διατύπωση, νομική τεκμηρίωση και αίτημα για απονομή του βαθμού Λοχαγού, βάσει της ισονομίας και του άρθρου 46.

ΠΡΟΤΥΠΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ – ΑΙΤΗΜΑ ΔΙΟΡΘΩΤΙΚΗΣ ΠΡΑΞΗΣ

ΠΡΟΣ: (ΓΕΣ/Β’ Κλάδος/Διεύθυνση Προσωπικού – Τμήμα Αποστρατειών)

ΘΕΜΑ: Αίτημα Διορθωτικής Διοικητικής Πράξης λόγω μη απονομής του προβλεπόμενου αποστρατευτικού βαθμού (άρθρο 46 ν. 5018/2023)

1. Σας αναφερω οτι, κατέθεσα εντός του 2025 σε εφαρμογή των ισχυουσών διοικητικών προβλέψεων την τελευταία μου υπηρεσιακή πράξη αποστρατείας. Κατά την αποστρατεία μου κρίθηκα ως «ευδοκίμως τερματίσας τη σταδιοδρομία», με απόδοση του βαθμού του Υπολοχαγού.

2. Συναφως αναφερεται οτι, σύμφωνα με:

    α. Τις διατάξεις του
άρθρου 46 του ν. 5018/2023 (ΦΕΚ Α’ 259/15.12.2023).

    β.Το ΦΕΚ Γ’ 452/07.02.2024, που δημοσίευσε αποστρατείες στελεχών ΕΜΘ 1988, με απονομή βαθμού Λοχαγού,

    γ.Την πλήρωση των ίδιων υπηρεσιακών και χρονικών προϋποθέσεων (35ετής πραγματική στρατιωτική υπηρεσία) με τους αποστρατευθεντες ΕΜΘ 1988, καθίσταται απολύτως προδήλως άνιση και διοικητικά αστήρικτη η απόφαση μη απονομής στον υπογράφοντα του προβλεπόμενου αποστρατευτικού βαθμού Λοχαγού, όπως ορίζεται ρητά στην κείμενη νομοθεσία.

3. Κατόπιν των ανωτέρω, αιτούμαι τη διορθωτική επανεξέταση και την αναδρομική απονομή του βαθμού του Λοχαγού, με βάση:

    α. Τις αρχές της ισότητας ενώπιον του Νόμου (άρθρο 4 Συντάγματος).

    β. Την ίση μεταχείριση με τους αποστρατευθέντες ΕΜΘ 1988, στην οποία εφαρμόστηκε ήδη η σχετική πρόβλεψη.

    γ. Το υποχρεωτικό και εν ισχύ Π.Δ. της 30.01.2024, όπως αυτό χρησιμοποιήθηκε από τη Διοίκηση.

4. Παρακαλώ για την άμεση διεκπεραίωση της διορθωτικής πράξης και την αποκατάσταση του θεσμικού δικαιώματός μου. Σε διαφορετική περίπτωση, επιφυλάσσομαι για κάθε προσφυγή στις αρμόδιες διοικητικές και δικαστικές αρχές, περιλαμβανομένων του Συνηγόρου του Πολίτη, του Διοικητικού Εφετείου και της Βουλής των Ελλήνων.



Συμπέρασμα - Θεσμική επισήμανση

Η επίσημη απάντηση του Β’ Κλάδου του ΓΕΣ, αντί να αποκαθιστά, παγιώνει την αδικία, μετατρέποντας ένα σαφές νομοθετημένο δικαίωμα σε παραθυράκι διοικητικής διαχείρισης.

Η αποκατάσταση των αποστρατευθέντων ΕΜΘ 1989 δεν είναι πολιτική απόφαση. Είναι νομική υποχρέωση.

Η σιωπή σε μια νομοθετημένη αδικία δεν είναι ουδετερότητα. Είναι συγκάλυψη.

Δεν είναι η πρώτη φορά – Η θεσμική αστοχία έχει όνομα

Η φράση «Δεν έχει εκδοθεί το σχετικό Π.Δ.» δεν αποτελεί απάντηση, αλλά ακόμα μία προσπάθεια αποποίησης ευθύνης από τον Β' Κλάδο του ΓΕΣ. Και δεν είναι η πρώτη φορά που υποπίπτει σε κραυγαλέα διοικητική αστοχία.

Θυμίζουμε το πρόσφατο φιάσκο με τις μεταθέσεις των ΕΜΘ του 1990, λίγο πριν την αποστρατεία τους, το οποίο είχε προκαλέσει σάλο και την ΑΜΕΣΗ παρεμβαση του Α/ΓΕΣ ΚΛΙΚ ΕΔΩ:

  •  Μετατέθηκαν στελέχη που αποστρατεύονταν εντός 3 μηνών.
  •  Το κόστος για το Δημόσιο ήταν δυσανάλογο, χωρίς κανένα επιχειρησιακό όφελος.
  •  Τα ερωτήματα για το ποιος έδωσε την εντολή έμειναν αναπάντητα.
  •  Και το κυριότερο: κανείς δεν ανέλαβε την ευθύνη.


Εκεί, όπως και τώρα, ο Β' Κλάδος λειτούργησε αυθαίρετα, χωρίς σχέδιο, χωρίς λογοδοσία. Σαν να διαχειρίζεται θεσμούς κατά το δοκούν και όχι με βάση τον Νόμο και την Ισονομία.

Η ίδια ακριβώς λογική επαναλαμβάνεται και στην υπόθεση των ΕΜΘ 1989.

Το άρθρο εκφράζει θεσμική κριτική στη βάση δημοσιευμένων στοιχείων και δεν αποδίδει προσωπικές ευθύνες σε συγκεκριμένα πρόσωπα. Η θεσμική κριτική ασκείται με βάση επίσημα στοιχεία. Ο Β’ Κλάδος του ΓΕΣ, καθώς και κάθε άλλο αρμόδιο στέλεχος, διατηρεί απολύτως το δικαίωμα δημόσιας απάντησης ή διευκρίνισης επί των σημείων του άρθρου.

NewsRoom: Army24.gr με πληροφορίες απο Υπολοχαγό ε.α. Τ Π (αποστρατευθείς ΕΜΘ 1989)

Δημοσίευση σχολίου

0Σχόλια

ΠΡΟΣΟΧΗ! Η ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων ανήκει αποκλειστικά στους συντάκτες τους και όχι στο Army24. Η δημοσίευση των σχολίων ενδέχεται να καθυστερήσει ελαφρώς

Δημοσίευση σχολίου (0)

#buttons=(Ok, Go it!) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Ok, Go it!