Η Airbus εξετάζει αύξηση της παραγωγής των ιπτάμενων τάνκερ A330 MRTT λόγω "πολύ υψηλής" ζήτησης
Ευρωπαϊκές και διεθνείς ανάγκες στον ανεφοδιασμό καυσίμων εκτοξεύουν το ενδιαφέρον – Στον ορίζοντα και νέα έκδοση MRTT+
Η Airbus αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο σημαντικής αύξησης της παραγωγής του αεροσκάφους ανεφοδιασμού A330 Multi Role Tanker Transport (MRTT), καθώς η ζήτηση από ευρωπαϊκές χώρες και διεθνείς πελάτες χαρακτηρίζεται πλέον "πολύ υψηλή". Η δήλωση έγινε στο πλαίσιο της Διεθνούς Αεροπορικής Έκθεσης του Παρισιού, σηματοδοτώντας πιθανές επενδύσεις και διεύρυνση της παραγωγικής δυναμικότητας της εταιρείας.
- Σήμερα η Airbus κατασκευάζει 4-5 MRTT ετησίως – εξετάζεται σημαντική αύξηση του ρυθμού.
- Η Ευρώπη αντιμετωπίζει κρίσιμο έλλειμμα στον εναέριο ανεφοδιασμό, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Άμυνας.
Στρατηγική σημασία για ΝΑΤΟ και Ε.Ε.
Η ζήτηση ενισχύεται από τη συμμετοχή ευρωπαϊκών χωρών σε πολυεθνικές δομές του ΝΑΤΟ, όπως η European MRTT Fleet, στην οποία Φινλανδία, Σουηδία, Νορβηγία και Δανία υπέγραψαν επιστολή πρόθεσης συμμετοχής. Η Δανία σχεδιάζει την αγορά δύο MRTT, με κόστος 1,1 δισ. δολαρίων έως το 2033.
- Η Βρετανία διαθέτει 14 MRTT, η Γαλλία 12 και ακόμη 3 υπό παραγγελία.
- Η πολυεθνική δύναμη του ΝΑΤΟ περιλαμβάνει 6 χώρες με στόλο 9 αεροσκαφών και 1 επιπλέον σε παραγγελία.
Διεθνής επέκταση και νέα έκδοση MRTT+
Η Airbus διατηρεί κυρίαρχη θέση στην παγκόσμια αγορά εναέριου ανεφοδιασμού, εκτός ΗΠΑ, με μερίδιο άνω του 90%. Η εταιρεία ετοιμάζεται να ανακοινώσει τον πρώτο πελάτη της νέας έκδοσης MRTT+, βασισμένης στο A330neo, με βελτιωμένους κινητήρες και πτέρυγες. Η πρώτη παράδοση τοποθετείται χρονικά στο τέλος του 2028.
- Διεθνείς χειριστές MRTT περιλαμβάνουν τη Σιγκαπούρη, Ν. Κορέα, Αυστραλία, Σαουδική Αραβία και ΗΑΕ.
- Η μετατροπή των A330 σε MRTT γίνεται στο εργοστάσιο της Getafe, νότια της Μαδρίτης.
Εξελίξεις και στο A400M: μεταφορές, drones και EW πλατφόρμα
Παράλληλα, η Airbus παρουσίασε νέες δυνατότητες για το A400M, με αύξηση του φορτίου στους 40 τόνους, αλλά και χρήση ως «μητρικό σκάφος» για drones ή ως πλατφόρμα ηλεκτρονικού πολέμου. Ήδη δοκιμάζεται η ρίψη και ο έλεγχος drones από A400M, προκειμένου να καλύψει τακτικά σενάρια κορεσμού περιοχών μάχης.
- Η πλατφόρμα μπορεί να λειτουργήσει ως κόμβος επικοινωνιών για το FCAS, το μελλοντικό ευρωπαϊκό μαχητικό 6ης γενιάς.
- Το A400M έχει ήδη πιστοποιηθεί για χρήση ως ιπτάμενο τάνκερ.
Σταθερότητα παραγωγής με δυνατότητα αύξησης
Η Γαλλία και η Ισπανία συμφώνησαν στην πρόωρη παραλαβή 4 και 3 A400M αντίστοιχα, διασφαλίζοντας τη διατήρηση του ετήσιου ρυθμού παραγωγής στα 8 αεροσκάφη – όριο που η Airbus θεωρεί βιώσιμο. Το πρόγραμμα είναι ήδη καλυμμένο έως τις αρχές του 2029.
- Η Airbus εξετάζει μελλοντική αύξηση παραγωγής, εφόσον η ζήτηση συνεχιστεί.
- Βασικό ζητούμενο η διατήρηση σταθερότητας και η αποφυγή υπερφόρτωσης του συστήματος παραγωγής.
Ακολουθήστε μας στα social media:
NewsRoom: Army24.gr με πληροφορίες από Defense News
#airbus #a330mrtt #a400m #νατο #ευρωπη #στρατιωτικα #αμυνα #ασφαλεια #army24
ΠΡΟΣΟΧΗ! Η ευθύνη για το περιεχόμενο των σχολίων ανήκει αποκλειστικά στους συντάκτες τους και όχι στο Army24. Η δημοσίευση των σχολίων ενδέχεται να καθυστερήσει ελαφρώς